آموزش وارد کردن فایل اتوکد در اسکچاپ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 25 مرداد 1399
بازدید : 2930
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی

آموزش وارد کردن فایل اتوکد در اسکچاپ


 
ایمپورت کردن

وارد کردن پلان های اتوکد در نرم افزار های سه بعدی همواره برای کاربران مبتدی چالش برانگیز می باشد و لازمه ی مدلینگ پلان ها در نرم افزار های سه بعدی وارد کردن (import) پلان به نرم افزار است. نرم افزار اسکچاپ (Sketchup) نیز از جمله نرم افزار هایی است که کاربران برای وارد کردن (import) پلان های خود در برنامه همواره دچار مشکل می شوند.

از این رو xlearning.ir برای همراهان عزیز، آموزش متنی و ویدیویی از نحوه ی وارد کردن (import) فایل اتوکد به برنامه اسکچاپ (Sketchup) را به صورت رایگان آماده کرده است.

  • مرحله ی اول

همانند تصویر، از قسمت file وارد گزینه ی import می شویم.

  • مرحله ی دوم

در مرحله ی جدید و بعد از وارد شدن به گزینه ی import، پنجره ای برای ما نمایان می شود که شامل بخش های مختلفی می باشد. همانند تصویر زیر، روی قسمت مشخص شده کلیک کرده و فرمت اسکچاپ (Sketchup) را به فرمت اتوکد (Auto cad) و یا هر فرمتی که مورد نیاز شما بود تغییر دهید. با این عمل در واقع ما نوع فرمت ورودی به نرم افزار را مشخص می کنیم.

  • مرحله ی سوم

بعد از مشخص شدن فرمت ورودی نرم افزار همانند تصویر زیر، وارد قسمت options می شویم. این بخش دارای دو بخش مجزا به نام های geometry و scale می باشد.

  • geometry:

این قسمت مربوط به تنظیمات فایل های سه بعدی می باشد، در واقع زمانی که قصد ایمپورت کردن (import) مدل سه بعدی از نرم افزار اتوکد را داشتیم می بایست با توجه به نیاز تیک گزینه های مورد نظر را انتخاب کنیم.

بخش geometry دارای دو بخش مجزا می باشد که شامل:

merge coplanar faces: این گزینه باعث می شود، صفحات صاف مدلینگ به صورت مثلث بندی وارد نشوند بلکه، اشکال متصل به هم وارد شوند.

oreint faces consistently: استفاده از این گزینه باعث یکدست شدن صفحات مدل سازی می شود و از پشت و رو بودن احجام در اسکچاپ (Sketchup) جلوگیری می کند.

در صورت کلی استفاده از تنظیمات بخش geometry زمانی کاربری دارد که ما قصد وارد کردن فایل سه بعدی به نرم افزار اسکچاپ (Sketchup) را داشته باشیم، در غیر این صورت در تنظیمات این بخش تغییری ایجاد نمی کنیم.

  • scale:

این قسمت مربوط به تنظیمات مقیاس مدلی که قصد ایمپورت کردن (import) آن را داریم می باشد، در این حالت در مر حله ی اول قسمت units، مقیاس مدل را با توجه به نیاز تغییر می دهیم. در مرحله جدید، مقیاس پلانی که وارد نرم افزار اسکچاپ می کنیم باید با قسمت مقیاس (units) تنظیمات اسکچاپ مشابه باشد، به طور مثال پلان اتوکد ترسیم شده کار شما به واحد متر (m) می باشد، پس در این حالت تنظیمات units اسکچاپ را در حالت متر (m) قرار می دهیم.

preserve drawing origin: فایل مورد نظر را در همان فاصله از مبدا مختصاتی که پلان را در نرم افزار اتوکد ترسیم کردیم وارد نرم افزار اسکچاپ می کند. 
در صورت عدم نیاز، توصیه می شود که مورد استفاده قرار نگیرد، زیرا استفاده از این بخش روند ایمپورت کردن (import) فایل را دو برابر می کند.

  • مرحله ی چهارم (نهایی)

در مرحله نهایی، با جستجوی فایل مورد نظر خود در سیستم، می توانید همانند تصاویر، فایل را با کلیک گزینه ی (import) وارد نرم افزار اسکچاپ کنید. این فرایند با توجه به حجم پلان انتخابی شما زمان بندی می شود.

  • نکته: 

اگر در نرم افزار اسکچاپ، قبل از ایمپورت کردن (import) فایل، خطی و یا مدلی ترسیم کرده باشیم، نرم افزار به صورت پیش فرض فایل ایمپورت (import) شده را به صورت یک گروپ (group) وارد نرم افزار می کند، با این عمل فایل ایمپورت شده (import) به ترسیمات قبلی در اسکچاپ نمی چسبد.

  • آموزش ویدیو

نمایشگر ویدیو
00:00
 
01:19
منبع : https://xlearning.ir/

 




:: موضوعات مرتبط: اسکچاپ - SketchUp , اتوکد - AutoCad , ,
:: برچسب‌ها: آموزش وارد کردن فایل اتوکد در اسکچاپ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com